Sunday, February 6, 2011

Alasan Untuk Berkahwin...



Assalammualaikum w.b.t

Perkahwinan sememangnya dituntut agama & sunnah Rasulullah s.a.w. Fitrah manusia untuk berkasih sayang.. Pagi tadi seorang kawan i bertanya kan tentang Alasan yang kuat & kukuh untuk berkahwin..

Member:
aku nk tanya ko
apa alasan plg kuat n plg kukuh yg ko ada or pegang untuk ko berkahwin
napa ko nk kawin
reason2nya

Me:

ok reason aku nak kawin..
1. Jodoh aku dah sampai..
2. Amir adalah lelaki terbaik Allah bagi untuk aku.
3. Dah cukup syarat untuk berkahwin dr segi emosi, fizikal & kewangan..
4. Nak membina keluarga berlandaskan Islam.. dengan cara aku & amir sendiri..
s. Cinta kerana Allah..

ok tak reason aku..

Member:
ok


Berkahwin itu menjanjikan pahala yang tidak putus dan menjadikan syurga sebagai matlamat. Sebanyak mana pun alasan yang diberikan, sesebuah perkahwinan perlulah berlandaskan Islam dan haruslah dipelihara oleh setiap pasangan agar rumahtangga mendapat berkat dariNya..Berkahwinlah anda demi Tuhan dan Nabi-Nya, bukan berkahwin kerana perasaan dan mengikut kebiasaan.

No comments:

Post a Comment