Sunday, January 23, 2011

Medan Trip

Salah satu Bangunan Di Medan Town

Hola..

Aish.. hampir sebulan setengah untuk berkeluarga.. kepala dah mula fikir nak cari rumah untuk beli.. Haa.. dari dulu tak nak beli padan ngan muka kami.. BLR bank dah mula meningkat ada 5.8% ada 6.3%.. huhuhuhu.. Persiapan perkahwinan dah siap sedia..
1. Barang Hantaran - check just buah, kek & sirih junjung belum prepare.. dah dekat2 nanti baru prepare.
2. Baju Nikah - Beli di Tanah Abang Jakarta & Gulati's Johor Bahru..
3.Tukang Masak - En Jali a.k.a kawan sekampung my daddy & En Azmi utk brg masakan..
4. Arabian Canopy - Roraba Canopy at Bandar Baru Kangkar Pulai
- Thanks abg sham & k.lin bg diskaun..
5. Potographer - LAS Shots Potographer..
6. Andaman - Sri Pinang Andaman..
7. Goodies - Nilai & Medan..
Di Pasar Berastagi Menjual Pakaian, Buah-buahan serta sayuran


Ada kuda untuk ditunggang dan kereta kuda dengan bayaran 20K


Bukit tanpa pohon yang ada hanya rumput

Ha sebut pasal goodies & souvenir untuk tetamu, baru nie i ngan parents & adik ke Medan 16 Jan.. Kat Bandara a.k.a Airport kami dijemput oleh Pak Adi.. dari airport terus ke Berastagi .. actually Berastagi nie macam cameron.. sejuk2, ada buah-buahan, bunga & sayuran.. Kami tak stay pun kat Berastagi tp stay di Perapat.. hotel kami berdepan ngan Danau Toba Lake.. Nice Place untuk kami berehat terutama mak & abah..

Me & My Mom di Danau Toba Lake

Permandangan di Danau Toba Lake

Melihat Air Terjun

Di Bilik Hotel Atsari

Depan Danau Toba Lake sejuk di waktu pagi

Pasangan Honeymoon - My Parents

On 17th Jan - kami gerak ke Bandar Medan ngan perjalanan 4 jam.. capek deh.. Bandar Medan very crowded tak boleh melintas.. Sampai Medan Town Pak Adi terus call wife dia Ibu Asma.. Kami di bawa ke Pasar ikan tapi bukan pasar jual ikan tapi jual kain2 mcm lace, telekung dan pelbagai jenis kain & tudung.. kat sana i beli kain lace kaler silver untuk family.. Alamak kalah pengantin uu..... Selepas tu kami terus ke Medan Central untuk beli souvenir dapat harga murah compare M'sia.. Alhamdulillah..


Di Medan town kami stay di Garuda Plaza Hotel actually tempat rakyat M'sia stay di Medan.. Nice Hotel ngan bilik Besar (Family Deluxe) ngan harga berpatutan, bilik yg bersih & Bell Boy yang kacak2.. hehehehe.. Oppss..

I dah nak pelamin dulu tapi style Orang Minang di Garuda Plaza Hotel

On 18th Jan Kami bergerak pulang ke M'sia.. sampai LCCT kena tahan ngan Kastam.. adus kena bayar 30% dr harga goodies yang kami beli.. nasib saya cakap flight kami ke JB dah nak check in.. Selamat duit kalau tak mmg tak berbaloi.. sampai Senai laks kena tahan gak ngan Kastam.. Adoi.. siap tanya dr mana? ngan selamba i jawab dr KL lah.. dia tanya lagi sebelum KL dr mana?.. huh.. i jawab dr KL lah.. Ish.. nasib tak banyak soal i terus cabut ke car park.. Syukur selamat ngan kedua2 Kastam.. kalau tak abis duit I...

Penat dah taip.. Enjoy Ur reading.. nnt I cerita beberapa persiapan I before mengakhiri zaman single I nie...

1 comment:

  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



    ReplyDelete